Zdrowy styl życia – 5 przykazań + ściągawka



Trzymanie się do zaleceń zdrowej diety, regularne ćwiczenia, wystarczająca ilość snu i poświęcenie czasu sobie w dobie ciągłej gonitwy i pośpiechu wydaje nam się często niemożliwe. Dobrą wiadomością jest jednak to, że nie trzeba zmieniać wszystkiego w jednej chwili.
W rzeczywistości trick polega na tym, że wystarczą drobne zmiany, aby wdrożyć się na dobre w zdrowy life style. Zacznij od małych kroków każdego dnia. Wypij szklankę wody na czczo, powiedz NIE pustej kalorii proponowanej Ci przez znajomego...

Co więcej można jeszcze zrobić, aby móc żyć zdrowiej ?

1.       Ruszaj się, ćwicz, baw się
Aktywność fizyczna jest esencją zdrowego stylu życia. Ciało zostało stworzone do poruszania się, a kiedy tak się nie dzieje to może stać się nieszczęśliwe i chore. Aktywność fizyczna stymuluje naturalną konserwację i naprawę systemów organizmu. Poprawia krążenie krwi, daje nam siłę do codziennego życia, zwiększa mobilność naszych mięśni i stawów. Uwalnia hormony szczęścia. Jest korzystna dla ciała i umysłu.
Zamiast porannej kawy i mozolnych porannych ruchów, po przebudzeniu włącz energiczną muzykę i wykonaj kilka pobudzających ćwiczeń takich jak : marsz w miejscu z wymachami ramion, pajacyki, kilka przysiadów czy nawet pompki :P W ciągu dnia nie krępuj się jeśli usłyszysz ulubioną piosenkę w radiu czy TV, poruszaj się chwilę i podnieś ręce w górę ! =P





2.       Zjedz dobrze
Zjadaj owoce ze zbożami na śniadanie. Jedź więcej warzyw . Dodaj je wszędzie tam, gdzie to możliwe - pomidora na kanapkę , warzywa do obiadu, sałatki na drugie śniadanie lub kolację .
Wyłącz sos sałatkowy. Do sałatek używaj chociażby oliwy z oliwek, czy oleju rzepakowego nierafinowanego. Nadadzą smaku, dostarczą zdrowych tłuszczy obniżających poziom złego cholesterolu  oraz pozwolą na przyswojenie wit. A,D,E,K.  Przejrzyj szafki i lodówkę wybierz 3-4 produkty z dużą kalorycznością oraz wątpliwą wartością odżywczą i poszukaj ich zdrowych substytutów na następnych zakupach. Wybieraj zawsze mniejsze zło, staraj się ochotę na niezdrowe przekąski zastąpić naturalnymi produktami nawet jeśli miała to być większa ich ilość np. 2 jabłka zamiast batona ; ) . Pamiętaj, że uczucie głodu lub ochoty na słodycze wzmaga się kiedy jesteśmy zwyczajnie TYLKO spragnieni ! Zatem pij wodę mineralną jak napój bogów, bo dostarcza ona  również wiele innych korzyści : )





3.    Spa i spanie ; )
Praca to nie wszystko, musisz znaleźć czas dla siebie. 7 -8 godzin snu to czas pozwalający na regenerację. Warto godzinę przed snem poświęcić na pielęgnację ciała i umysłu. Włączyć relaksującą muzykę, zapalić świeczki, wypielęgnować ciało, użyć aromatycznego balsamu po kąpieli. Pamiętaj również o przełamaniu rutyny. Wybierz się na spacer, spotkaj się w gronie przyjaciół, odwiedź nowe miejsce w okolicy.



4.       Przytulaj się częściej- badanie przeprowadzone przez University of North Carolina w 2005r. wykazało, że 20 sekundowe przytulanie może obniżać ciśnienie krwi i zmniejszyć poziom kortyzolu, hormonu stresu. I przede wszystkim napełnić nas dobrą energią.



5.       Wydostań się na zewnątrz- dzięki światłu dziennemu i słońcu nasz organizm otrzymuje naturalny impuls pobudzający. Promienie słońca pomagają organizmowi produkować witaminę D, która jest niezbędna w walce  z chorobami serca, depresją, osteoporozą, a nawet z rakiem. Zimą warto pamiętać o  pokarmach zawierających wit. D czyli łosoś, tuńczyk, makrela, węgorz, ser, żółtko jaj oraz tran.



Tworzenia zdrowego stylu życia nie musi oznaczać drastycznych zmian .
W rzeczywistości , drastyczne kroki prawie zawsze prowadzą do porażki. To drobne zmiany doprowadzą Cię do wielkich korzyści, a zatem zacznij żyć zdrowo od dziś !




Ściągawka


1.Zwracaj uwagę na to co jesz

2.Unikaj przetworzonych produktów

3.Jedz więcej warzyw

4.Griluj, gotuj, piecz zamiast smażyć

5.Wysypiaj się

6.Unikaj dosalania potraw

7.Spożywaj alkohol tylko okazjonalnie (najlepiej czerwone wino wytrawne )

8.Zaprzestań palenia papierosów

9.Przeznacz czas na kulturę i rozrywkę

10.  Uśmiechaj się do nieznajomych

11.Ćwicz ze zmiennym tempem przynajmniej 30min 3-5 razy w tygodniu

12.Znajdź swój sposób na redukcję stresu (medytacja, trening, muzyka, domowe spa)

13.  Naucz się mówić ‘’nie’’

14.Unikaj energetycznych wampirów

15.Przytulaj się i okazuj miłość


16.Zawsze mów proszę i dziękuję : )








1 komentarze:

  1. Świetnie motywujący blog! Poruszające jest to, że nie skupiacie się tylko na zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach, ale zwracacie uwagę na również dużo ważne rzeczy w życiu jakimi jest uśmiech, miłość, kultura itp. Czekam na jeszcze więcej waszej miłości i ciekawych postów :)

    OdpowiedzUsuń